''Είναι εξαιρετικά σημαντικό το ότι ακούσαμε τις βελτιώσεις, ωστόσο εγώ θα ήθελα να επανέλθω στο ποιός είναι ο καμβάς πάνω στον οποίο γίνονται οι βελτιώσεις.Τα οφέλη για την οικονομία είτε την ελληνική είτε την ευρωπαϊκή τα οποία γενικώς αναφέρονται ξέρουμε όσοι γνωρίζουμε περί τίνος πρόκειται στις εμπορικές συμφωνίες, θα μπορούσανε να εξασφαλιστούν και με συμφωνίες τύπου Gatt όπως συνέβαινε τα προηγούμενα χρόνια στα πλαίσια του ΠΟΕ.
Ο λόγος που βρισκόμαστε σήμερα εδώ είτε εμείς, κι έχει φτιαχτεί αυτή η επιτροπή, είτε που έχει γίνει τόση φασαρία για αυτού του τύπου τις συμφωνίες, είναι ότι δεν είναι εμπορικές συμφωνίες με τον κλασικό τρόπο που γνωρίζουμε. Δίνουμε κάτι παραπάνω. Αυτό το κάτι παραπάνω που δίνουμε έχει να κάνει με τη δημοκρατία και το θεσμικό πλαίσιο.
Το καινούριο που περιλαμβάνουν οι συμφωνίες CETA TISA TTIP TPP στο βαθμό που συγκροτούν ένα νέο θεσμικό πλαίσιο έχει να κάνει με το ISDS , είτε με τη βελτιωμένη του μορφή είτε όχι, το οποίο όπως είπατε έχει εταιρικά δικαστήρια τα οποία προσπαθούμε να τα βελτιώσουμε αλλά στην πραγματικότητα αυτό που συμβαίνει είναι ότι αυτά δεν υπόκεινται ούτε στην εθνική νομοθεσία ούτε στην ευρωπαϊκή. Άρα κάτι δίνουμε από την εθνική κυριαρχία,
Αυτό στο οποίο αναφερθήκατε ότι αυτό συμβαίνει από την δεκαετία του ’60 είναι αληθές αλλά συνέβαινε κυρίως σε επενδύσεις σε χώρες που είναι του λεγόμενου τρίτου κόσμου ή αναδυόμενων οικονομιών και ο επενδυτής αισθανόταν ότι δεν ήταν ασφαλής,
Στις περιπτώσεις μεταξύ ΕΕ και ΗΠΑ το δικαίωμα του επενδυτή είναι εξασφαλισμένο υπέρ του δέοντος κι άρχισαν να χρησιμοποιούνται από την δεκαετία του ’80 και αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο. Επίσης όταν στα πλαίσια του ISDS μια χώρα σήμερα πάει να κάνει μια διαπραγμάτευση με έναν επενδυτή, μπορεί να μην το δεχτεί. Μπορεί ο επενδυτής να πει ότι χωρίς ISDS δεν κάνω την επένδυση, είναι αντικείμενο διαπραγμάτευσης. Στα πλαίσια αυτών των συμφωνιών δεν θα είναι δεδομένο ότι θα υπάρχει ISDS είτε συμφωνεί ή δεν συμφωνεί η χώρα.2ο Νομοθετική εναρμόνιση.
Με δεδομένο ότι δίνουμε πράγματα όπως το συμβούλιο νομοθετικής εναρμόνισης με τη ρήτρα της πρόωρης ενημέρωσης που έχουν πρώτα οι πολυεθνικές και μετά πάει σε εκλεγμένους αντιπροσώπους που πρέπει να γνωμοδοτήσουν πάνω στην πρόταση των πολυεθνικών, αυτό που θέλω να πω είναι τι παίρνουμε? Κι αν συμφωνείται με τα νούμερα. Σύμφωνα με την τεχνική έκθεση της Commission η οποία βγήκε τον Μάιο του ’15 τα μόνα νούμερα που έχουμε πραγματικά και εγγυημένα γιατί κατά τα άλλα πολλά νούμερα δίνονται είναι:
Ότι από την CETA θα έχουμε όφελος- και θα ήθελα μου πείτε αν δουλεύετε κι εσείς με τα ίδια νούμερα, γιατί και από την Έκθεση που είδα υπογεγραμμένη από το Υπουργείο σας, δεν είδα κάτι διαφορετικό.
Θα έχουμε όφελος 20 € μετά από δέκα χρόνια εφαρμογής, δηλαδή, μιλάμε για 0,03% έως 0,08% του Α.Ε.Π. του ευρωπαϊκού, το όφελος θα είναι άμεσα 0,02% για την Ε.Ε. και 0,06% για τον Καναδά. Στην απασχόληση, η άνοδος θα είναι 0,01% για τους ανθρώπους που έχουν χαμηλά προσόντα εργασιακά και 0,01% για τα υψηλά προσόντα και όλα αυτά τα νούμερα, βγήκε πρόσφατα το Σεπτέμβριο η ILO (Παγκόσμιος Οργανισμός Εργασίας) και είπε ότι έχουν υπολογιστεί με τις προϋποθέσεις ότι έχουμε σταθερή ανεργία και σταθερή κατανομή του εισοδήματος.
Αν ακολουθεί το πρότυπο των Ηνωμένων Εθνών, οι δείκτες βγαίνουν αρνητικοί. Επίσης, τα νούμερα που είχε δώσει το Υπουργείο, είναι της τάξης όχι του δεύτερου μηδενικού, αλλά του πρώτου. Νομίζω, ότι αυτά που παίρνουμε είναι λίγα για αυτά που δίνουμε.''
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου